У книзі представлено найбільш повне на сьогоднішній день зібрання методів дослідження усвідомленої саморегуляції довільної активності людини, розроблених в лабораторії психології саморегуляції Психологічного інституту РАО під керівництвом В. І. Моросанова. Розкривається проблема, історія та теорія створення цих методів. Основна увага приділена опису многошкальних опитувальних методик оцінки стильових особливостей саморегуляції в навчальній, професійній, спортивній і політичній діяльності. Розглядаються експериментальні методи вивчення актуалгенеза саморегуляції, а також практичні прийоми розвитку усвідомленої саморегуляції в учнів загальноосвітньої школи і студентів. Книга буде корисна студентам і аспірантам, що вивчають психологію, дослідникам, психологам-практикам і педагогам.